Als ondernemer wil je een e-commerce platform dat goed aansluit bij de wensen van je doelgroep, zodat zij zich makkelijk kunnen bewegen op jouw website en producten afnemen. Het maken van een goede keuze is belangrijk. Zowel Magento als Shopware zijn toonaangevende platformen voor e-commerce, maar waar zitten de verschillen?
Dit platform biedt enorm veel functionaliteiten. Door de hoeveelheid features en enorme kracht is dit platform complexer in gebruik dan Shopware. Het inzetten van Magento developers is nodig.
Minder technische kennis? Dan zit je bij Shopware goed. Zowel het opzetten als het onderhouden van deze shop is makkelijk. Het programma is simpel in beheer.
Grote community van +100.000 developers. Developers kunnen rekenen op één van de grootste de communities in de wereld, waardoor zij snel bugs kunnen oplossen.
Een kleinere community van ongeveer +40.000 developers. Je hebt gratis support (forum en developers guide), als betaalde support.
Richt zich op B2C en B2B markt. Magento heeft een enorme database aan extensies en uiteraard ook veel features.
Sterker gericht op de B2C markt. Shopware biedt een kleinere set aan extensies dan Magento. Dit zijn genoeg features om een mooie en werkende webshop op te zetten.
Voor marketing campagnes heb je bij Magento extra plugins of extensies nodig. Door de grote community liggen deze veelal klaar om makkelijk te implementeren.
USP's van Shopware zit in storytelling en digital publishing. Marketeers kunnen makkelijker campagnes draaien vanuit Shopware o.a. door zelfgemaakte banners, eenvoudige bewerk opties en blog pagina's.
''Lakefields heeft al meer dan 10 jaar ervaring in E-commerce''